Klant bij ASR/De Amersfoortse
Bent u klant bij a.s.r./De Amersfoortse?
Dan heeft u inmiddels een bericht ontvangen vanuit De Amersfoortse over uw nieuwe dienstverleners MKB Vitaal en a.s.r. re-integratie. Meer informatie? Ga dan naar www.amersfoortse.nl/werkgever/keerpunt
Dienstverlening Keerpunt
Per 1 oktober 2020 wordt de dienstverlening van Keerpunt overgedragen aan a.s.r. In de periode juli- september informeren wij onze klanten over wat dat voor hen betekent. Heb je eerder vragen? Kijk of jouw vraag hier tussenstaat. Heb je een dringende vraag die niet kan wachten? Neem dan contact op met je adviseur of met onze afdeling Relatiebeheer op telefoonnummer (033) 464 28 65. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. Wij helpen je graag.
Veelgestelde vragen
Waarom kiest De Amersfoortse ervoor om de activiteiten van Keerpunt over te dragen aan MKB Vitaal en a.s.r. re-integratie?
ASR Nederland N.V. (a.s.r.) en Nationale-Nederlanden zijn voornemens de joint venture Keerpunt B.V. (Keerpunt) per oktober 2020 te splitsen en ieder een deel op te nemen in hun eigen organisatie. Beide verzekeraars zijn voor vijftig procent aandeelhouder van de specialist op het gebied van arbodienstverlening, casemanagement, re-integratie en duurzame inzetbaarheid. a.s.r. voegt haar deel van de dienstverlening toe aan de eigen organisatie in Utrecht. De arbodienstverlening wordt ondergebracht in MKB Vitaal B.V. en de re-integratiewerkzaamheden worden ondergebracht in a.s.r. Re-integratie B.V. De splitsing geeft goede mogelijkheden tot verder groei en verbreding van de dienstverlening. Dit past in de strategie van De Amersfoortse.
Wie zijn MKB Vitaal B.V. en a.s.r. Re-integratie B.V.?
MKB Vitaal B.V. is een nieuw opgericht bedrijf, onderdeel van Supergarant B.V. en 100% dochter van a.s.r. MKB Vitaal is een arbodienst die zich richt op het midden- en kleinbedrijf. a.s.r. re-integratie is een nieuw opgericht bedrijf, ook 100% dochter van a.s.r. Door de samenvoeging van de expertise van Supergarant op het gebied van arbodienstverlening en de expertise van De Amersfoortse op het gebied van re-integratie bieden we geïntegreerde oplossingen die werkgevers helpen om werkend Nederland duurzaam inzetbaar te houden.
De Amersfoortse werkt nu ook nauw samen met ArboNed, ArboDuo en Zorg van de Zaak. Gaat dat veranderen?
Nee, dit gaat niet veranderen. De samenwerking met deze partners wijzigt niet.
Wat worden de namen van de uitbreidingsmodules?
Vanaf 1 oktober 2020 bieden we de volgende uitbreidingsmodules aan:
- Voor arbodienstverlening: uitbreidingsmodule Arbosignaal en uitbreidingsmodule Arbobegeleiding
- Voor re-integratie: uitbreidingsmodule Re-integratiemanagement
Hoe zit het met de privacy van mijn werknemers?
Privacy is in de nieuwe werkwijze absoluut geborgd. Wij blijven voldoen aan de richtlijnen van de AVG. Op de websites/webpagina’s van MKB Vitaal en a.s.r re-integratie kun je straks de privacyreglementen terugvinden.
Uw contract
Welke informatie ontvang ik van MKB Vitaal en/of a.s.r. re-integratie? En wanneer wordt deze informatie verzonden?
In de periode juli-september informeren wij je wat voor jou en jouw bedrijf de wijzigingen zijn. Dan ontvang je ook meer informatie over de werkwijze van MKB Vitaal en a.s.r. re-integratie.
Wijzigt het tarief van de uitbreidingsmodules door de overdracht van de activiteiten van Keerpunt?
Nee, per 1 oktober 2020 wijzigen de tarieven voor de uitbreidingsmodules niet. De tarieven die per 1 januari 2021 gaan gelden, worden in het 4e kwartaal vastgesteld.
Kan ik door de overdracht van de activiteiten mijn contract met a.s.r./De Amersfoortse en Keerpunt opzeggen?
Je hebt de mogelijkheid de door a.s.r./De Amersfoortse geboden dienstverlening op te zeggen. Je verzekeringscontract is alleen opzegbaar als dit contract in de termijn van de dagelijkse opzegbaarheid zit. Neem hiervoor contact op met je verzekeringsadviseur.
Wijzigt de inhoud van de arbodienstverlening, re-integratiemanagement of ziektewetdienstverlening?
De inhoud van de dienstverlening verandert niet. Wel kan op sommige onderdelen de werkwijze aangepast worden of anders zijn dan je gewend bent. De contactpersoon of casemanager van MKB Vitaal of a.s.r. re-integratie bespreekt dit met jou.
Kan ik mijn casemanager van Keerpunt houden?
De casemanagers van Keerpunt werken nu voor Nationale-Nederlanden en De Amersfoortse, ook dat wordt gesplitst. Als de casemanager van Keerpunt besluit over te stappen naar a.s.r., dan houd je dezelfde casemanager. Als dit niet zo is, neemt je nieuwe casemanager van a.s.r. re-integratie contact met je op om kennis te maken.
Kan ik Keerpunt als arbodienst houden?
Door de splitsing van de aandelen houdt Keerpunt op te bestaan per 1 oktober 2020. Daardoor kun je Keerpunt niet als arbodienst houden. De arbodienstverlening en ziektewetdienstverlening, die via De Amersfoortse is afgesloten, worden ondergebracht in MKB Vitaal. De re-integratie wordt ondergebracht in a.s.r. re-integratie.
Kan ik nu ook alleen kiezen voor arbodienstverlening en de re-integratie zelf regelen?
Kies je voor de uitbreidingsmodules van De Amersfoortse, dan kies je altijd voor de combinatie van arbodienstverlening en re-integratiemanagement. De beide onderdelen zijn niet los af te sluiten.
Keerpunt verzorgt nu mijn arbodienstverlening. Hoe vindt de dossieroverdracht van zieke medewerkers plaats?
De werknemer wordt door Keerpunt geïnformeerd dat zijn medisch dossier wordt overgedragen aan MKB Vitaal. Een medewerker kan hier tot 1 oktober 2020 bewaar tegen maken. Als een medewerker bezwaar maakt, roept MKB Vitaal de medewerker na 1 oktober 2020 op voor het spreekuur. Voor het re-integratie-dossier geldt dat deze wordt overdragen van Keerpunt naar a.s.r. re-integratie en MKB Vitaal.